Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Just killing some time...;-)

Puerto Varas…m'n wachtplaats voor wat spul uit Nederland…Heb m’n materiaal toch een beetje onderschat en hier zit ik nu…Heb enkele gesprongen spaken onderweg gehad en zou toch graag enkele achter de hand hebben tijdens het verdere verloop van m’n trip…Bolivia zou nog slechtere wegcondities hebben dan ik tot hiertoe heb gehad….Het spijtige is dat de lengte van deze spaken hier nergens te vinden zijn…Dus heb ik besloten deze bij ons te bestellen, kan ik gelijk een reserve kabelset voor m’n Rohloff schakelsysteem mee laten overkomen…Die beschadigde kabel is eigenlijk gewoon pech en had eigenlijk niet mogen gebeuren maar die gesprongen spaken in m’n achterwiel..dat neem ik de maker van dat achterwiel kwalijk, laat een mens een vakantiewiel bouwen dat zulke wegen en gewicht moet kunnen torsen…en gebeurt er dit….Hoop dat ik met m’n 20 reserve spaken tot in La Paz geraak…zal wel…:-)…Als ik me goed herinner ben ik hier maandag 27 januari gearriveerd en heb er de eerste dagen wel een leuke tijd gehad, eerst met Helena en Marc uit Turnhout, vervolgens met wat backpakkers, reizigers die hier kwamen aanwaaien…Wat bezocht, rondgehangen, gefeest, maar nu de laatste dagen heb ik het toch wel gezien…Martine had de verzending via TNT op zich genomen en deze hadden beloofd dat dit in 4 dagen bij mij zou zijn. Als je dan nog de verzending van de online store naar haar telt had ik dinsdag terug op de baan moeten zitten…Had sowieso op woensdag gerekend, viel dus tegen dat dit niet zo was. Momenteel is het donderdag, Martine heeft ondertussen eens naar TNT gebeld en ze hebben haar alsnog beloofd dat m’n spullen vandaag zouden arriveren…ben benieuwd, als je hun track en tracé bekijkt zou alles nog in Santiago zijn….Het zijn een slordige 1000 kilometers van hier…Kan moeilijk inbeelden dat ze voor een gestrande fietser een luchtbrug gaan opstellen :-)!…Vertel maar niet wat ik hier de laatste 2 dagen heb gedaan om m’n tijd te doden…
Maar al bij al is dit eigenlijk een luxe probleem, ik ken niet veel mensen die op hun vakantie de luxe hebben om gewoon…just killing some time…letterlijk en figuurlijk…:-)...





2 opmerkingen:

xaveer zei

Jaja, wachten duurt altijd langer dan gewenst. We stuurde in India onlangs ook een pak op dat binnen 2 weken thuis ging zijn maar het was uiteindelijk meer dan een maand, courage Guy. Ik vind het anders wel geweldig je filmkes te bezien, een prima idee om mee in de sfeer te komen. Chapeau voor je fietstocht tot hiertoe, ferm gedaan.
Veel geluk nog onderweg, xaveer

Guy zei

Inderdaad, wachten is altijd langer dan gewenst en wat je wordt verteld...Had gehoopt dat dit met gevestigde firma's gelijk TNT net iets anders zou zijn...Het enige verschil is de prijs, dubbel van reguliere post...Maar eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat Martine het klaar heeft gekregen dat deze kosten niet betaald moeten worden...thnx voor het compliment...er zullen er nog volgen...