Pagina's

maandag 21 april 2014

de laatste platte band

….fiets hier op redelijk strak asfalt en voel dat m’n achterwiel raar doet…Onmiddelijk zonder te kijken of controleren weet ik wat er aan de hand is. Miljaar, weeral een platte band! En telkens in het achterwiel….Tja bedenk ik me zo…als je de staat van de buitenband zo bekijkt is dit eigenlijk wel aannemelijk…Maar toch…gefrustreerd zet ik me aan de kant, verwijder m’n stuurtas, m’n twee voorste tassen, neem m’n fiets bij het stuur en kantel deze naar achter zodat deze op z’n zadel en stuur steunt….Leuke truk dat ik van een Amerikaan heb gezien en op deze manier moet je de achterste tassen niet verwijderen…Enkel, op deze manier heb ik wel kans dat de bakolie in m’n tas uitloopt…hoop dat de plastiek zak er rond zijn werk doet bedenk ik me zo….Vervolgens de zelfde dril die ik de laatste dagen al enkele keren heb uitgevoerd, remblokken los, snelsluiting los, kettingspanner naar achter trekken en wiel eruit…het enige verschil met de vorige keren is dat m’n darmen voor de een of andere reden terug opspelen. Dus niet enkel gefrustreerd omwille van de platte banden maar moet tijdens dit werk ook nog eens uitkijken naar een geschikte plaats om effe me te afzonderen….Dit haat ik, m’n fiets hier onbewaakt achterlaten…De auto, trucks….passeren gelijk dat ze gratis zijn…Snel achter de verhoging m’n ding doen, terug naar boven kreffelen en verder werken aan m’n achterwiel is de boodschap…De klus is snel geklaard. Wiel er terug in, fiets terug in z’n natuurlijke positie en trachten die fietstassen terug aan de dragers te krijgen….Dit wil de laatste tijd wel eens moeilijk gaan…Daar m’n staander enkele weken geleden is afgebroken (yep, alles gaat stuk!). Dit is altijd een evenwichtsoefening….Maar deze keer gaat het grondig mis…Heb m’n fiets dan toch in evenwicht, plots voel ik dat deze dreigt te vallen en doe nogal een (on)handige toer om de boel recht te houden…Gevolg, ik totter samen met m’n tweewieler in de berm knal op m’n bekken…Ik voel direct dat het weinige vet reeds verdwenen is en bezeer me stevig, ondertussen voel ik ook nog eens een golf van diarree opkomen dat acuut zijn weg naar buiten aan het zoeken is…Vloekend vlucht ik achter de berm en zie in een glimp in de verte enkele locals op het veld werken…Achter de berm zie ik wel dat ze me hier gehurkt niet kunnen zien maar het zal me een worst wezen bedenkt ik me zo… Even later is alles achter de rug en bedenk….als dit m’n laatste platte band is van de trip schrijf ik er een blog over….

Geen opmerkingen: