Pagina's

donderdag 3 april 2014

Engagement

…Wind op kop, stevig klimmend naar een volgenden col en deze keer is de temperatuur nog gezakt onder nul…Hiermee stoppen of een lift proberen te versieren is nog steeds niet voor me ter orde maar heb momenteel wel een beetje een déjà vu gevoel…Ten tijde dat ik nog in de climbing modus was heb ik dit meermaals moeten ondergaan….Bwaaau, wat had ik een hekel aan die koude, elke morgen hetzelfde liedje, maar toch steeds vond ik de motivatie om uit die tent te spartelen, wat eten binnen te werken en met m’n vrienden de zoveelste maal in de touwen te vliegen…het enige verschil hiermee was de stress….en dat heeft me op den duur de das om gedaan…Het putte me uit, kon hier moeilijk mee omgaan en het remde me soms enorm af…Op de fiets….het enige wat me soms zorgen baart… heb ik genoeg eten, drinken. Af en toe een debiele chauffeur die naar m’n goesting me te dicht passeert en de achterlijke honden die in mijn kuiten een lekkere hap zien…
Maar voor de rest….die zoveelste pas die je hier passeert en telkens die wonderlijke beloning in de vorm van een afdaling in een weeral prachtig dal…dan is het een immense vlakte afgezoomd met kleurrijke bergen, dan weer een prachtige salar met z’n witte zoutvlekken…telkens iets nieuw, hier een vos die voor je wiel springt en dat niet meer zo mensenschuw is en verder die vriendelijke chauffeur die je vraag of je nog iets nodig hebt…raampje open en aqua frio roepen ze ons dan toe…Die overheersende stilte in de eindeloosheid van de woestijnen….Wat niet wil zeggen dat het hier allemaal rozengeur en maneschijn is hoor…Momenteel zijn het vermoeiende dagen op de fiets, m’n achterwerk is dringend aan een langere periode rust toe, de beklimmingen zijn niet van de poes, dan is het weer te warm, en op het eind van de dag vriezen de stenen dan weeral uit de grond…Die verdomde wind die  er alles aan doet om onze snelheid af te remmen…Maar dit is natuurlijk een part of the game waar we het natuurlijk ook voor doen…het goede gevoel achteraf voor je engagement stuwt je als het ware naar je volgende uitdaging…dat plus de prachtige omgeving hier is wat je blijft motiveren….

2 opmerkingen:

xaveer zei

Vreemd, op het filmke lijken het veel meer uitgestrekte vlaktes dan bergen al ga je soms wel erg snel.. De razende trucks en jeeps zijn ook wel impressionant, juist de far west.
Ferm ! xaveer

Guy zei

Hey Xavier...inderdaad, maar we zijn deze dagen niet onder de 3500 m geweest...dus had een het gevoel dat ik ik in de bergen zat...En overal rondom ons zagen we vulkanen...:-)