Pagina's

maandag 17 maart 2014

kop eraf!

Son naaf dynamo, na 35.000 km…door weer en wind, dag in dat uit…winter en zomer…..Had misschien voor m’n vertrek dit feest eens laten nakijken…Niet dus! En val dus nu mooi in de prijzen…Al een kleine 2 weken voel ik wat speling op m’n voorwiel…de Son dus! En het wordt enkel maar erger en erger…Van het moment dat ik dit merkte had ik ook niets anders verwacht….Eventjes had ik het naïeve gedacht om hiermee in La Paz te geraken…Maar een goei 1600 km ervoor heeft me toch op een ander idee gebracht…M’n naaf moet vervangen worden, daar je deze niet kunt openen, zelf kunt bijregelen of herstellen…Deze jongens moeten terug  naar de fabrikant gestuurd worden…Ben ik genoodzaakt om een nieuwe te laten steken…Met m’n voorwiel in de hand en de andere hand mijn Spaans woordenboek begeef ik me naar de plaatselijke fietsenmaker…En DIT is nu wat ik zo leuk vind aan deze reizen…Op de een of andere manier wordt dit toch altijd simpel opgelost…Onderweg naar de winkel spreekt een gast  me aan…Hey, heb ik jou niet gezien onderweg op de R40…Ja, inderdaad, jij ben die met de oude VW….en het gesprek gaat maar door…Waar dit contact naartoe vordert…Die kerel helpt me in de winkel met Spaans….We moeten nog 3 andere plaatsen aandoen om de juiste zaken te pakken te krijgen: Fietswinkel weet een plaats waar ze zulke dynamo’s kunnen maken, daar aangekomen kunnen ze dat natuurlijk niet. Sturen ons door naar een plaats waar ik een nieuwe naaf en spaken kan kopen…Van  hieruit moeten we terug naar de eerste fietsenmaker die wielen kan bouwen…maar we krijgen de tip mee om  eerste de prijs te vragen wat het kost….Een nieuw wiel kost immers bij deze ongeveer 18€…En ja, een wiel bouwen bij hem kost zogoed als niets dus ik laat m’n nieuwe aankopen plus oud wiel achter bij deze..Met de vermelding dat ik zeker mijn naafdynamo terug wil…Dit kan gemaakt worden bij de fabrikant heb ik gelezen op het internet…Kun je voorstellen…je loopt ergens in België rond met een voorwiel…enz….Moet je weten, voor dat ik vertrok was er een persoon die me zei, zie maar niet dat ze je hoofd  daar afhakken…


2 opmerkingen:

xaveer zei

Hoi,
inderdaad verbazingwekkend dat je daar in het hol van pluto, alé zo stel ik het me toch voor, zo'n nieuwe naaf kan te pakken krijgen.
Een geluk bij een ongeluk zeker ? Je kan weer rijden en laden, veel plezier nog.
xaveer

Guy zei

Hey xavier, mobiel ben ik terug... Laden zal voor belgie zijn...de naaf is juist een naaf en doet niet meer, waar ik heel blij mee ben..:-)