Pagina's

donderdag 16 januari 2014

.... kan al direct beginnen meteen een stevige klim... Mijmer effe weg ( moet toch alleen maar trappen) en bedenk dat het allemaal vrij snel in orde is gekomen. Al maar goe...:-). Wat me opvalt dat ik al van de start vandaag op asfalt fiets. Leuk, en het is eens iets anders dan die rupio. Na een tijdje kom ik 2 fietsers tegen, na de gebruikelijke uitwisseling van info krijg ik te horen dat deze asfalt wel enkele honderden km gaat duren... Hmmm, schiet ik lekker snel op bedenk ik me.... Nog effe klimmen vertellen ze me en dan een prachtige afdaling... Te gek! En ja hoor, ik krijg hier een afdaling te voorgeschoteld waar je u tegen kan zeggen. En dan nog wind in de rug ook. Ben ik verjaard, kerst en nieuwjaar is toch gepasseerd bedenk ik me? Of is het omdat die van hierboven met kerst heeft gezien dat ik m'n spiksplinternieuwe reserve buitenband aan een andere fietser heb gegeven.... En dat ik dit in ruil terugkrijg :-)! Dit is te gek, hier worden records gebroken. Ik kijk op m'n teller en zie dat ik boven de 70 km/u vooruit knal... . De stukken Bergop wordt ik zelfs geholpen...zalig... Tot plots ik uit het dal een meer open vlakte in fiets. Is het precies dat ik tegen een muur rij.. Stevige wind recht op m'n kop... M'n snelheid wordt gereduceerd naar een slakkengang en heb moeite met momenten om op de baan te blijven. Pfff, m’n voornemen om vandaag in Coyhaique te arriveren zal ik maar op m’n buik schrijven. Ook voel ik al effe dat m’n achterwiel wat op en neer gaat en stop hiervoor om dat toch een na te kijken. Dju…Een stukje aan de zijwand van m’n buittenand is los aan het komen …ben er zeker van, m’n goede daad van kerstmis was blijkbaar niet genoeg om door hierboven geholpen te worden bedenk ik me zo…:-). Na een 15 tal km vechten tegen die wind arriveer ik in El Blanco. Een hol van Pluto gelijk er hier wel meer zijn. Sta hier wat te gapen naast een naar mijn gedacht een duur hostel komt er een Fransman naar me toe. Om een lang verhaal kort te maken blijkt hij ook een fietser te zijn…Na wat gebabbeld te hebben ga ik in het hostel vragen of hier ergens in de buurt een camping is…Nee krijgen we te horen. Ondertussen is zijn vriendin en wat vrienden gearriveerd ( zij is die gaan ophalen op het vliegveld omdat deze vrienden 10 dagen hun komen vergezellen, deze hebben ook vervangstukken bij maar daarover straks meer…). Na wat gepalaver te hebben besluiten we te gaan vragen of we niet in de hof van het hostel mogen kamperen. Natuurlijk, we mogen zelfs in het vakantiehuisje achter binnen slapen. Gebruik maken van de houtkachel en de binnenbbq….en dat voor 2000 peso per persoon…Als dat geen leuk nieuw is…Dit vinden we natuurlijk allemaal te gek. Ons installeren, enkele naar de winkel voor vlees en bier. Als ik over m’n band begin…Krijg ik van hen te horen…Onze vrienden hebben 1 nieuwe bij, indien je wil mag je onze oude hebben. Deze zijn wel gebruikt maar zijn niet beschadigd krijg ik te horen…Leuk…na controle is de band gelijk de mijne afgesleten, enkel met het voordeel dat deze niet beschadigd is….yeeee. Mijn voorste band verhuis ik naar de achterkant en de nieuwe oude gaan naar de voorkant….Deze zou het wel eens tot Bolivië kunnen uithouden…De bbq was heerlijk, de overnachting was zalig…Wat m’n goede daad met kerst betreft…deze zou dan toch wel eens gewerkt kunnen hebben…:-)

Geen opmerkingen: