Pagina's

dinsdag 28 januari 2014

Carretera Austrial...done!

Carretera Austrial…1200 km dat grotendeels bestaat uit rupio. Voor de mensen die ik geïnspireerd heb…Wees snel want ze zijn het hier in sneltempo vol met asfalt aan het gieten…Waar ik ergens wel begrip voor kan opbrengen. Voor mensen als ik, is dit waarschijnlijk “once in a lifetime” maar voor de locals daar…Die zullen er niet melig om worden als daar een glad asfaltje voor in de plaats komt. Maar ik heb ervan genoten. Het was juist wat ik verwacht had. Een ruige route met een overweldigende omgeving. Neem dan nog de zeer fijne ontmoetingen onderweg…Wat wil een mens nog meer. En de prijs die ik ervoor betaald heb...enkele gebroken spaken, frustratie in verband met m'n versnelling, de regen, en 2 lichte valpartijen...betaal ik met plezier... De laatste dagen zijn zeer vlot verlopen onder een strakblauwe hemel…M’n voorlaatste avond gekampeerd in een van de grootste privé (voormalige eigenaar van TNF en Espirit) nationale parken die Chile rijk is. En het mag gezegd worden…daar wordt mooi werk geleverd en de camping is van een niveau dat ik nog nergens gezien heb…en m’n laatste overnachting wast naast de weg in een verlaten huis…van tegenstelling gesproken! Vervolgens een laatste rit over de Ruta 7/ Carretera Austrial over grotendeels asfalt…Ben dan ook in een rotvaart Puerto Montt binnengereden en er al even snel terug vandoor gegaan…Grote steden zijn nu niet bepaald m’n lievelings fietsplaatsen…Had ergens gehoopt een bordje tegen te komen van “Final de Carretera Austrial” maar dat was me niet gegund…Vervolgens Ruta 5 naar Puerto Varas…een iets gemoedelijkere plaats. Enkel de weg ernaartoe was wel iets anders…Bij ons noemen ze zoiets een autostrade en zijn fietsen daar niet toegestaan…hier oogluikend wel…Ben nu beland op een leuke camping/hostel. Hier ga ik wat tijd nemen voor mene was en plas, wat reserve onderdelen voor m’n fiets bestellen...en vervolgens verder richting noord. De komende weken vermoed ik dat het niet zo spectaculair gaat worden wat terrein/ondergrond betreft… De omgeving daarentegen zal  niet onderdoen voor hetgeen ik reeds gezien heb… O ja, ben ook nog een vliegveld overgefietst…deze was een deel van de Carretera Austrial…als er een vliegtuig land of opstijgt doen ze de barelen dicht…leuk toch…:-). Heb ook nog met een Duitse vrouw gebabbeld. Zij is hier met haar man met een omgebouwde mercedes Unimog rond aan het reizen. Hadden net 4 weken op een cruise rond Antartica gevaard maar stoorde zich enorm aan het feit dat het hier niet zogoed als in Duitsland en Europa was georganiseerd…je kan niet alles krijgen in één winkel was één van haar frustraties plus het feit dat ze niet veel plaats had in haar voertuig voor voeding…Die zijn daar met een vrachtwagen aan het rondreizen….!?!?…Moet even naar m’n fiets gaan kijken zei ik haar… en wat ik dacht zal ik hier maar niet vertellen…Helena en Marc heb ik ondertussen ook gevonden…Ze verblijven op dezelfde plaats…dit worden enkele Turnhoutse (lees Bourgondische) dagen…:-)








1 opmerking:

Unknown zei

We zullen maar niet vragen waar gulle werkt.
Ondertussen waart er een nieuw uitspraak rond in de (nu) Stille Kempen: "een Guyke doen". Dat betekent zoveel als 'tegen de wind in fietsen, zeilen, zeiken,...'.
Geniet van het prachtige landschap en alle leuke ontmoetingen!!
Hasta luego, El Rata y Carmen