Pagina's

maandag 13 januari 2014

Orde in de chaos...

Eindelijk…Het is me gelukt na ongeveer anderhalve maand onderweg te zijn…Een systeem voor het inpakken van m’n spullen…wat waar en hoe…! Ik lees het graag op de forums en hoor het zelfs nog liever… Nou ik heb voor al m’n spullen een plaatsje wordt me verteld. Die linker voortas is m’n badkamer, rechter voor is m’n slaapkamer…en ga zo maar voort. Tracht dit al van in het begin te doen (ook tijdens m’n andere trips maar die zijn te kort voor m’n geheugen) maar telkens ik ergens langer dan 2 dagen blijf hangen is het precies of ik ben verhuist. M’n slaapkamer is ineens verdeelt over 2 ander tassen, m’n keuken past niet meer in mijn voortas, mijn kleding bevind zich ook ergens waar ik het niet verwacht en ga zo maar voort….Maar sinds een goei week is er toch orde in de chaos gekomen. M’n rechter voortas is een deel van m’n keuken…m’n potten en pannen, koffiespul en het eten dat ik die dag nodig heb. De tas aan de andere kant heb ik m’n boekenkast genoemd. Hier zitten dus m’n boeken (reisgidsen) kaarten en ook m’n foto en filmapparaten. Tja zal je denken, wat doet da daar. Vind een fototoestel wel mooi staan op een boekenkast. Ook m’n gps en hoofdlamp (lees leeslamp) bevinden zich in deze tas. Tevens ook het toiletpapier…..op de wc wordt ook gelezen he…:-). M’n stuurtas is mijn bureau, hier bewaar ik m’n waardepapieren, pen en papier, bril, wat zonnecrème en ander klein spul. De linker achtertas is m’n badkamer en verlengstuk van mijn keuken. In België doen ze niet anders dan van alles achteraan bouwen …Hier zit rest van het eten voor de komende dagen en m’n kooktoestel. De rechter achtertas heeft ook een eigenaardige combinatie. Hier bevind zich mijn Macbook, externe harde schijf en al wat m’n electronisch spul nodig heeft om van stroom te voorzien (kabels en adapters dus) plus mij kleren. De propere (is relatief) en de vuile, gescheiden weliswaar…Maar dan is het soms nog moeilijk om de verschillen te zien… Waarom deze spullen samen…Simpel, m’n kleding, dient als extra bescherming voor m’n laptop tegen schokken en valpartijen… Boven op m’n achterdrager heb ik een kanotas waar zich mijn slaapkamer bevind, plus al m’n gereedschap voor m’n fiets…das toch allemaal logisch he…







Geen opmerkingen: