Pagina's

donderdag 26 december 2013

Kerstavond en kerst...

24 december 7 u ‘s morgens…M’n gedacht…als ik goed op tijd vertrek haal ik misschien met kerstavond El Chaltén… zou mooi zijn maar er liggen nog een 130 tal km tussen mij en dat dorpje… en met zekerheid de meerderheid wind op kop…Op het moment dat ik wil vertrekken uit dit verlaten bouwvallig hostel loop ik letterlijk en figuurlijk op een vos…leuk, snel mijn fototoestel en als een bezetene dat beest op de gevoelige plaat vastleggen. Echt onder de indruk was die sluwe bezoeker  niet…De fiets op en weg ben ik. De eerste 30 gaan redelijk vlot… maar vanaf het moment dat ik de splitsing pal west moet nemen slaan ze precies recht in m’n gezicht….wat een wind…dit wordt zwoegen maar ik kan me niet voorstellen om kerstavond hier langs de baan te doorbrengen. Na een poosje stopt er een auto. De vrouw des huises stapt uit en bied me wat zoetigheid aan. Wij waren vroeger ook fietsers… Deze avond in El Chaltén nodigen we je uit voor een kerstdiner verteld ze me. Dat lijkt me leuk maar ik moet het wel halen is m’n antwoord… Het zal je wel lukken krijg ik te horen…Veel moed zegt ze me en weg is ze. Ik zie ze in de auto nog een foto maken  van me en hun auto gaat er reeds van door . Daar sta ik dan… met een uitnodiging op zak. Ik besluit alles te geven…Na enkele uren lijkt het me duidelijk… Ik ga dit niet halen…De wind is te sterk aanwezig, elke meter kost me enorm veel moeite en heb nog meer dan 30 km voor de boeg…Het valt me zwaar maar het wordt toch een kerst ergens langs/ onder de baan…Maar ja bedenk ik me…dit is een stukje van de reis en het heeft zeker z’n charmes als je kan relativeren…
Kersdag is ook niet direct een cadeau…de laatste 30 km zijn een ware martelgang. Ik heb deze keer geen wind op kop maar aan de zijkant…en dan wel aan de kant die me op de weg blaast, dit vind ik niet leuk en ben er eigenlijk niet gerust in. Met deze wind hoor ik de auto’s niet aankomen…het zou me maar overkomen op het moment dat ik op de baan wordt geblazen en er passeert een auto/truck…Op de kop toe begint het nog te regen ook…Dit sucks!!! De laatste 10 km stopt er een pick-up truck. Een vriendelijke Duitse familie bied me een lift aan…deze keer sla ik ze niet af. Moe en tevreden stap ik in de warmte van deze auto… en voor de allereerste keer dit jaar zeg ik…happy Christmas…:-)…



Ps. Het lijkt dat het internet hier ook wind tegen heeft… Dit is tergend traag en gsm verbinding is hier nog niet geïntroduceerd…echt waar, zou leuk zijn voor enkele mensen die ik ken…, volgens bepaalde bronnen heeft de locale bevolking hier een stokje voor gestoken…:-)

4 opmerkingen:

Unknown zei

Hai Guy,
Hopelijk kan je oudjaar en nieuwjaar met wat fijne mensen doorbrengen.
Groetjes en alvast een fijn nieuw jaar ( met weinig wind en regen).

Unknown zei

Hey Guy
ik heb een sms gestuurd naar jou maar blijkbaar is dat nog niet aangekomen.
In elk geval hoop ik voor je dat je nieuwjaar met mensen kunt doorbrengen .
Ook heel erg bedankt voor de mooie kalender, dat was een leuke verrassing.
Hopelijk gaat het daar wat minder waaien dat zou wel beter fietsen zijn he!
Wij wensen je in elk geval een gelukkig nieuwjaar en tot gauw groetjes en dikke kussen pa en ma

Peg Gorris zei

Allé, dat wordt een vliegend jaareinde zo te zien! Groetjes
Peg

Unknown zei

Hey Guy Hoe is het ermee, we horen zo weinig van je
In elk geval een prettig eindjaar, hopelijk ben je niet alleen met oud en nieuw.
Onze pa en ik wensen je een heel gelukkig nieuwjaar en het is te hopen dat de wind zich daar wat koest gaat houden,we hebben je met kerstavond wel gemist.Als ge kunt laat dan eens iets van je horen
veel lieve groetjes en dikke xxxxx
Pa en Ma