Pagina's

dinsdag 17 december 2013

Morro Chico@Puerto Natales

…Al 70 km heb ik achter de kiezen en alles was rozengeur en maneschijn…Heb zelfs enkele keren de moeite genomen om te stoppen om wat foto’s te nemen…Dat is niet altijd zo vanzelfsprekend… toestel nemen…Neen, alles zat mee…Was deze morgen om 5 u opgestaan, de wind was gaan liggen, blijkbaar had het ’s nachts zelfs goed geregend maar dat was zelf over. Dus na een noodle soepje en een koffie zat ik op m’n fiets. En bollen dat het deed. Geen wind, zalig…daar een vos, ginds een roofvogel, naast de baan een stinkdier een wegvluchtende haas…genieten dat het was…tot de laatste 30 km die wind weer kwam opsteken…Zolang het recht op m’n hoofd is kan ik er nog mee leven…maar die zijwind iets van voren. Die tracht me steeds van de baan te drukken, elke meter wordt een gevecht…Verdomme hier wordt ik moe van! Spreek dan maar met mezelf af om telkens om de 10 km te stoppen en iets te drinken en te eten…Maar dat zijn lange km. Maar ik verplicht me niet in mezelf te zeggen dat ik die wind haat…want zodra ik zover ben kan ik m’n boeltje hier wel inpakken…die verdomde wind hoort er nu eenmaal bij… Luc, den trucker is bij de eerste wind enkele dagen in een lift gestapt en Mathieu heeft er gisteren  ’s morgen de brui aan gegeven…Die jonge sprak zelfs om zijn fiets naar huis te sturen…Tja, ook niet slim om je eerste fietsreis in Patagonia te ondernemen…Maar swat, ik heb enkele dagen geleden ook van ander transport gebruikt gemaakt hoor…Stevige stormwind (wat anders) en een diarree van 0/10 (kenners weten wel wat dit betekend) hebben me met dat besluit een handje geholpen…Maar nu ben ik terug aan het fietsen…Ondertussen een dag vastgezeten in het hol van Pluto. Ooit moet dit een camping geweest zijn, nu een barak, bouwval…Maar voor mij een gelukkig onderkomen waar ik m’n spullen kan drogen en niet in een tent moet slapen en schuilen voor die wind…Een mens kan soms zo snel content zijn…Op het moment van dit schrijven zit ik in Puerto Natales in hostel Nancy, gewassen en gestreken…Pizza gegeten, bier en wijn binnen, ne zak chips hier naast me…geen reden om te klagen dus…



















2 opmerkingen:

Unknown zei

hallo guy , laat u niet van de weg blazen door de wind , want die zal wel eens gaan liggen zeker?? de mooie fotos en film geven toch een mooi overzicht van uw reis , ik kan elleen maar zeggen , geniet er van met volle teugen en leer wat van de mensen hun gewoonten kennen , ma en pa xxx

Unknown zei

Das uw weer hé Guyke wind en regen geniet ervan :)