Pagina's

vrijdag 6 december 2013

Ushuaia…

here I’m coming…nee, ik ben d’r al!
Als het aan den piloot lag, had de vlucht wel effe langer mogen duren. Heeft 2 maal mogen aanzetten om die kist aan de grond te zetten. En juist deze keer zit ik eens niet naast een raampje…Alle actie gemist en maar mogen gissen wat er was…Maar ben er zeker van, we zijn 2 maal dezelfde eilanden groepjes gepasseerd…Het was stilletje aan boord en nadien een applaus voor de chauffeur…Maar dit terzijde…
De opluchting was groot toen m’n fiets ongeschonden uit de doos tevoorschijn kwam. Een uurtje om den boel in elkaar te steken en trappen met die handel…Nog geen 30 minuten later stak ik al tegen de grond…Verkeerd ingeschat!! Plaats tussen muur en paal was net iets te smal voor m’n geladen fiets….
Ushuaia doet me wat denken aan Chamonix. De klimmers onder ons zullen wel weten wat ik bedoel. De niet klimmers zou ik stellig aanraden om dat toch eens te gaan doen…klimmen he, niet naar Chamonix gaan…:-)!
Zou ik dan toch een beetje heimwee hebben…Het eerste wat ik heb gedaan is het voormalige gevang bezocht…Beetje geschiedenis van deze instelling, tentoonstelling van Expedities op Antarctica (ook onze Belgen waren vertegenwoordigd), Marine art, kunst in verband met het behoud van de pinguïns…van alles dus en nog de moeite ook!

Nog 2 dagen en we kunnen tegen de wind gaan beuken…en die is alomtegenwoordig…:-)


Mijn opgeslagen locaties weergeven op een grotere kaart










2 opmerkingen:

Unknown zei

Uw reisverhalen zijn weeraleens leuk geschreven, doe zo voort broertje, tis telkens een plezier om te lezen.

Unknown zei

hey Guy
leuk filmpje,en inderdaad uw reisverhalen zijn goed geschreven,wij volgen je op de voet,en hard fietsen he want er staat precies veel wind.
geniet ervan en tot de volgende
groetjes vanuit het grijze belgie
xxxx pa en ma